Thursday, June 30, 2011 By: Nurul Atiqah binti Rayah

Not To Please You

Hari ni hari Jumaat. Tadi waktu pegi beli breakfast, nampak pulut kuning ngan rendang daging. Pagi-pagi dah bosan rotate nasik lemak, nasik kerabu, maka saya beli pulut kuning. Sarapan itu penting ye kawan-kawan untuk membina sel-sel otak kita. Kalau tak sarapan, macamane nk keje? Alasan je tu Iqah kan, padahal awak memang suke makan. :P

Makcik tu bagi pulut kuning dengan kuantiti yang banyak. Tak terlarat nak habiskan. Tapi paksa jugak diri, sebab Kak Aini cakap, bersyukurlah kita dapat sarapan dengan makanan yang banyak. Ada orang lain, tak dapat rasa pun. OK. Saya sumbat jugak pulut nasik tu secara paksaan, walaupun perut dah rasa sebu. Kawan-kawan, kalo makan pulut jangan ambik banyak-banyak ye sebab kalori dia tinggi. Buktinya, saya dah beberapa kali dah menguap pagi ni. :P

Oh. Dah. Cukup melalut pasal breakfast. Nak bagitahu kat sini, staff kat ofis dah discover blog saya yang buruk ni. T_T

Kak Aini, kalau baca post ni, wat-wat tak tau je ye. Saya masih lagi terkejut bila akak dapat cari blog saya ni. Huhu. Saya sebenarnya menulis dalam blog ni bukan untuk dipromosi, bukan untuk diwar-warkan. Sebab tu bila orang tanya saya ada blog ke tak, saya tak bagitau. Kalau orang cakap I follow you, you follow I balik, saya pulak bukan jenis itu. Saya akan follow sesuatu blog, kalau saya rasa saya memang nak follow. Bukan main follow tak tentu pasal atau nak suruh orang follow saya balik. But to those who have followed me on this blog, thank you very much. I’m really appreciate it. Arigatou ne!~

Bila saya baca blog yang dapat bagi banyak manfaat kat orang lain, dalam hati saya, saya pun nak jadi macam blogger-blogger ni semua. Tapi, saya bukanlah jenis manusia yang update blog setiap 10 minit. (Hee. Melampaunye analogi awak ni, Iqah). Saya akan update blog bila saya rasa ada sesuatu nak diluahkan atau ditulis. Kadang-kadang ada banyak benda nak ditulis, tapi masa pulak takde. Lepas tu, idea tu berkubur macam tu je.

Ramai yang tak tahu mungkin, saya menulis untuk terapi. Bila saya rasa stress, saya suka menulis. Saya menulis di blog ini. Kena tapis jugak apa yang nak ditulis, sebab ni alam maya. Takde sempadan. Sape-sape boleh baca. So, saya kena make sure hanya benda yang dapat dibaca je yang saya tulis. Oh, ye! Jangan rasa annoying pulak dengan cite-cite saya, pasal family la, pasal kenduri kawin la. Ada jugak besenye yang tak suke. “Alah, benda macam ni pun nak bagitahu 1 dunia ke?!”

The truth is, I’m not writing this blog to please you. I’m writing for myself. Make note of this okay? :)

Harap kita semua akan dapat manfaat dari setiap apa yang kita lakukan, walaupun sedikit. Insya Allah. Ameen.

4 Percakapan:

Muhammad Afif Abdullah said...

makan je keje...guane dop besor2 tu...:p

Nurul Atiqah binti Rayah said...

cepat lapo bile dh keje nih. tp skrg akak dh stat diet. tunggu la nnt, akak wt make over. :D

amalina khalil said...

gitttteeewwwwwwwwwwwwww :p
haha

Nurul Atiqah binti Rayah said...

to makcik amalina khalil: ginieeeewwwwwwwww...:P

Post a Comment