Tuesday, June 14, 2011 By: Nurul Atiqah binti Rayah

Di Sebalik Sebuah Majlis.. Part II (ending)

Assalamualaikum..

Hari ini saya dah pun berada di UIA setelah hampir 1 minggu berada di rumah. Alhamdulillah, bagi pihak abang saya segalanya berjalan dengan lancar walaupun dugaan melanda sepanjang hari kejadian. Nak tau dugaan ape? Ketiadaan air sepanjang kenduri kawin berlangsung. Masak jugaklah kitorang adik-beradik bersama sepupu-sepapat mengangkut air.

Kenapa takde air? Alkisahnya, paip pecah di jalan sebelum masuk ke simpang rumah saya. Pihak SATU (Syarikat Air Terengganu) tutup paip induk sebab nak baiki paip yang pecah tu. Walaupun air takde, saya bersyukur sebab segalanya sudah selesai. Sebagai wakil tuan rumah (ecece) saya nak ucapkan jutaan terima kasih buat sahabat-handai yang sudi datang, lebih-lebih lagi saudara-mara yang willingly datang dari jauh semata-mata nak tolong.

Secara jujur, saya sangat gembira bila dapat jumpa balik kawan-kawan masa kecik dulu (seriously saya tak sangka kamu akan datang kenduri ni). To Eri dan keluarga, memangla lawak masa kalian datang. Rasa macam tak caya. Ingat time kecik-kecik dulu dari PASTI lepak sama-sama, main game boy lepas balik sekolah, pegi KAFA sama-sama. Sume tu kenangan yang tak dapat dilupakan. Nanti time Eri kawin, kita 1 family plak gi serang umah dia. Hehe. :)

Buat orang yang paling sibuk time kenduri, Afif & Nazirul; terima kasih yang tak terhingga. Dari sebelum kenduri, sampai selesai kenduri, memang kamu terbaik. Patutla abang saya asyik duk puji-puji kamu. Katanya kamu teman sejati dia. Next kenduri saya panggil kamu lagi yek, jadi tukang masak plak. :)

Time kenduri nih, saya dah bersiap-sedia menghadapi soalan cepu-cemas; "Atiqah bila pulak?". Saya hanya akan jawab, "Insya Allah". Tu jawapan mantap dan selamat rasanya setelah dibincang bersama sepupu saya, Hanisah. Soalan dari Makcik Nora dan Makcik Tie lain sikit. Bunyi dia macam ni, "Iqah dah ada ke belum?" Saya jawab dengan jujur, "Belum ada". Kedua-dua makcik yang prihatin tersebut terkejut tak caya. Katanya anak-anak muda zaman sekarang biasanya sume berpakwe makwe. Tu anak muda zaman sekarang. Saya sukakan kelainan. :D

Makcik Tie, saya harap Makcik Tie tak baca blog saya ni tau. Sebab saya malu. Hahaha. Tak sangka Makcik Tie baca blog saya ni. Kiranya silent reader la nih. To Nadiah, jangan bagi Mak baca dah. Malu akak. :D

OK la, dah tak nak membebel panjang, biar gambar je yang berbicara. Cewah! :)


Baju rasmi pada hari kejadian :D


Para budiman melapah daging

Dengan sebelah tangan, cool mengacau rendang. :P

Adik (in the middle) bersama sepupu-sepapat.


Bersama mereka yang diraikan. :)


Untuk mereka yang banyak membantu sama ada sebelum, selepas atau semasa majlis ini berlangsung, terima kasih yang tidak terhingga. Segala bantuan yang anda hulurkan, jazakallahu khairan. Moga Allah mempermudahkan segala urusan kalian. Buat abang dan kakak ipar, barakallahulakuma. Angah doakan kalian akan sentiasa berbahagia di bawah rahmat Ilahi. Pasni tunggu anak sedara plak. Hihi. :D

May Allah bless! :)

Wassalam.

p/s: P.E.R.K.A.H.W.I.N.A.N. Satu tanggungjawab bukan hanya kepada pasangan kita,  tetapi keluarga kepada pasangan kita sendiri. Namun, satu yang sentiasa harus diingat, perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik juga. Kita melengkapi kekurangan pasangan kita dan begitulah sebaliknya. :)

0 Percakapan:

Post a Comment