Tuesday, November 23, 2010 By: Nurul Atiqah binti Rayah

Mujahid & Gigi

Berus gigi Ahid lebih kurang mcm ni la rupanya

Dah berhari-hari Mujahid sakit gigi. Minggu lepas, dalam perjalanan pulang ke kampung, Mujahid meraung kesakitan dek kerana gigi gerahamnya yang dah berlubang. Walaupun seminggu selepas hari raya Aidilfitri hari tu gigi geraham Mujahid baru lepas ditampung, tapi bese la kan. Budak sebaya Mujahid ni, sape la yang tak suke makan benda-benda manis. Ye dop?

Alkisahnya, malam ni Abuya bawak Mujahid pergi klinik untuk kali ke-2. Sebab semalam dah pergi, tapi terlalu ramai yang menunggu, dan doktor gigi pun dah tak nak terima pesakit, so balik jela. Malam ni, siap je solat maghrib, terus start enjin kete dan trus menuju ke klinik. Dalam pukul 9.15 malam, Abuya, Mujahid & Musayyad balik.

 Cantik tak gigi Ahid?

Setelah memberi salam, Mujahid dengan muka bergayanya tunjuk gigi yg doktor dah cabut tu kat kitorang. Siap cakap lg, "Tak sakit langsung.."
"Ceh, berlagak betul si Mujahid ni. Eeii, memang rasa nak gigit-gigit je budak ni."- ni saya cakap dalam hati.

Petang tadi, puas hati saya usik Mujahid. Saya tutup lampu bilik air time dia tengah mandi, saya peluk-peluk dia time dia tengah tengok TV, saya bagitau dia yang Abuya dah tak sayang dia. Hahaha. Puas hati usik Mujahid hari ni. Saya memang tak boleh tengok Mujahid duk diam. Mesti ade je benda yang saya nak usik dia. Tapi Mujahid ni pandai berlakon. Kalau agak-agak dia dah tak boleh melawan, dia akan buat-buat nangis. Lakonan dia memang terbaik! Haha. 

Ahid! Angah nak cubit-cubit, pastu Angah nak gigit-gigit Ahid! :P


2 Percakapan:

izzatghazali said...

ahid.

jgn kawan kak ngah.

kawan ngn abg Ee erh?

dia jahat. dia nk cubit2 ahid.

abg baik. abg nk belai2 ahid.

so. sila igt psanan abg.

*jangan kawan angah*

haha.

NURUL ATIQAH BINTI RAYAH said...

ceh..
abg Ee bukan leh caye ni..
silap2 ahid yg gigit abg Ee..
haha..
so, sila berhati-hati..:P

Post a Comment