Saturday, June 30, 2012 By: Nurul Atiqah binti Rayah

Untuk Awak, Yang Telah Jadi Sejarah

Tadi saya jumpe ini (sila lihat bawah). Saya nak kongsi perasaan ini. Sebab saya rasa ini sangat comel! :)




Kerana “dia” berhak yang lebih baik.
Awak,
Awak yang ditinggal pergi macam tu saja,
Awak yang ditinggal tanpa pesan,
Tanpa khabar, bahkan tanpa sebab musabab.
Mungkin kerana dia merasakan,
Bahawa dia berhak kepada yang lebih baik?
Awak, awak yang dah pergi,
Selamat berbahagia.
Semoga Allah redha.
Semoga awak menemukan seseorang yang lebih baik.
Semoga bertemu dengan seorang yang lebih layak menjadi isteri melengkapi separuh dari agama awak.
Semoga menemukan seorang perempuan yang lebih layak menjadi ummi buat anakanda awak kelak.
Semoga menemukan seorang wanita yang lebih mulia untuk menjadi menantu solehah buat mama awak.
Semoga bertemu wanita yang lebih baik, lebih solehah dan lebih mulia.
Takpe.
Jangan risau dengan air mata yang pernah dibazirkan kerana awak,
Itulah yang membuat saya sedar diri.
Saya tak pernah marah.
Dan tidak pernah terniat untuk berdendam.
Janji Allah itu benar kan?
dan
ketentuan Allah itu lebih baik kan?
Semoga berbahagia ok?


Saya salin je. Kat sini : http://tersenyum-melihat-langit.tumblr.com




p/s: Belajarlah menerima hakikat kehidupan. Allah bagi apa yang kita perlu. Bukan apa yang kita nak. Tak semua benda yang kita suka, Allah suka. Mungkin benda yang kita tak suka tu, Allah suka. :)

4 Percakapan:

Anis Sofiah Che Hashim said...

macam tuju diri sendiri..hak3.. komen menusuk kalbu ni..

Nurul Atiqah binti Rayah said...
This comment has been removed by the author.
Nurul Atiqah binti Rayah said...

kak anis: hihi. mmg sgt terkena pun ngn iqah. everything happened for reasons. :)

Anonymous said...

:-)

Post a Comment