Monday, January 31, 2011 By: Nurul Atiqah binti Rayah

Antara Cuti & Take Home Test

First time dapat take home test untuk holiday sepanjang jadi mahasiswi UIA ni. Dan first time jugak saya mengangkut buku pulang ke rumah. Dan setakat ini, buku-buku dan nota-nota Company Law II masih di atas meja dan belum dijengah. Oh, tolong saya! Saya nak cari kekuatan untuk membuka buku di rumah selain bermuka buku...~

Soalan ada 3 muka surat, dan saya tak baca 1 huruf pun lg melainkan nama plaintifnya adalah Kamla. Atiqah, sila rajin dan bersemangat! Belajar dari masa lalu. Tu yang saya bisikkan dalam hati. Malangnya hati berdegil bila saya baru nak duduk, dan ada suara memanggil. 

"Kakngah, Adik nak nasik..."

"Kakngah, tolong itu......"

"Kakngah, tolong ini......"

Sesungguhnya, masa cuti yang tak sampai pun seminggu ini perlu dimanfaatkan sebaik mungkin untuk bersama keluarga. Dan kegelisahan pulak muncul bila sahabatku memberitahu tiket pulang ke KL sudah pun habis. Take home test saya perlu dihantar 7hb nanti. Hm, bertenang Iqah! Hal kecik je ni. 

"Last resort, ambik je bas dari Kuantan pulang ke KL," Abuya menyarankan. Settle! :)
Oh buku, bilalah agaknya kamu dapat kujengah? :(

0 Percakapan:

Post a Comment